Matbytardag – Food Swap

Har du äpplen, squash eller lök från trädgården i överflöd? Eller är du duktig på att göra sylt? Baka? Kom då och byt med andra som också har odlat eller tillverkat mat själva!

Food Swap, eller Matbyte på svenska, är ett snabbt växande fenomen och just vår event blir det första i sitt slag i Eskilstuna! Det går till så här: du tar med dig egenodlad frukt, grönsaker eller egenproducerade matvaror, t.ex. sylt, saft, bröd, kakor, inläggningar, kryddoljor etc. Det går även bra med bär eller svamp som du har plockat. Man tittar på varandras utbud, pratar med varandra och byter matvaror efter överenskommelse.

Allt ska vara småskaligt tillverkat/odlat. Det handlar inte om att sälja sina produkter, pengar är inte alls inblandade i bytet.
Du bestämmer själv hur mycket eller hur lite du tar med och du behöver inte vara proffs på mat. Odlarglädje, intresse och experimentlusta räcker långt!

När? Söndag 30 augusti kl. 10:00
Var? Linnéakolonin, Krongatan 14, Eskilstuna. Vi samlas på Rekarneskolans parkering innan vi välkomnas till koloniområdet.

Deltagare: alla medlemmar i Linnéakolonin och Naturskyddsföreningen är välkomna. Även vänner och bekanta.

Anmälan: hör av dig senast Onsdag 26/9 till Edina Varnagy (mail: afonyaag@hotmail.com, mobil: 070-401 9895) eller Anita Råberg ( mail: anita_raberg@hotmail.com, mobilnr: 073-982-3332).

Hjärtligt välkommen!